راهنمای شناخت کامل ویژگی ها، مزایا و معایب زنبورهای روسی

 

زنبور روسی ( Apis millifera ) از منطقه Primorsky Krai روسیه هستند. از زمان ورود آنها به ایالات متحده در سال 1997، محبوبیت آنها در بین زنبورداران محلی افزایش یافته است. آنها دارای تحمل آفات عالی همراه با سطوح بالای بهره وری هستند. زنبورداران در ایالت های شمالی آمریکا نیز قدردان توانایی های زمستان گذرانی خود خواهند بود.

فهرست مطالب
    ویژگی های زنبور روسی
    آیا زنبورهای روسی در برابر آفات مقاوم هستند؟
    زنبورهای روسی چگونه در برابر کنه های واروآ مقاومت می کنند؟
    چالش های استفاده از زنبورهای روسی
    حقایق سریع در مورد زنبورهای عسل روسی
    آیا می توانم یک ملکه روسی را به کلنی ایتالیا معرفی کنم؟
  سوالات متداول
    تفاوت بین زنبورهای روسی و ایتالیایی چیست؟
    زنبورهای روسی در مقابل زنبورهای کارنیولا چه تفاوتی دارند؟
    زنبورهای روسی چگونه با زنبورهای ساسکاتراز مقایسه می شوند؟
  محاسن
  معایب
  جمع بندی

ویژگی های زنبور روسی
زنبورهای روسی نژادی نسبتاً آرام و بسیار شبیه زنبورهای باکفست هستند. آنها می توانند کمی تهاجمی تر از زنبورهای ایتالیایی باشند، اما برای مدیریت زنبوردار مشکلی ایجاد نمی کنند. زنبور روسی مانند هر نژاد دیگری، رفتار آنها بسته به سویه و کندو متفاوت است.

زنبور روسی به منابع چراگاه در دسترس خود توجه زیادی دارد. در زمان کمبود مواد غذایی، تولید نوزادان به طور گسترده کاهش می یابد. اگر کندوهای شما در آب و هوایی قرار دارند که طبیعت به شدت به فصل بستگی دارد، این یک ویژگی مفید است.

زنبورهای روسی اغلب شاخون می سازند و ملکه ها را بدون بچه دهی بزرگ می کنند. محققان بر این باورند که بزودی اتفاقی برای ملکه فعلی خواهد افتاد.در حالی که بیشتر سلول‌های ملکه قبل از تولد ملکه از بین می‌روند، تقریباً 20 درصد کندوها به دو ملکه اجازه می‌دهند تا در کندو همزیستی کنند. این رفتار هرگز در سایر نژادهای زنبور عسل دیده نمی شود.

آیا زنبورهای روسی در برابر آفات مقاوم هستند؟
اگرچه زنبورهای روسی در برابر آفات مصون نیستند، اما مقاومت طبیعی بسیار خوبی در برابر کنه های نای و واروآ دارند. آنها همچنین مقاومت خاصی در برابر لوک آمریکایی دارند و تحقیقات اولیه برای سوسک های کوچک کندوی نیز امیدوار کننده است.

شما در طی بازرسی، ممکن است برخی کنه ها را مشاهده کنید، اما کلنی معمولاً تنها یک بار در سال به یک درمان دارویی نرم نیاز دارد.زنبورهای روسی تا حدی به کنه واروآ مقاومت دارند ولی بیماری هایی که این کنه ها منتقل می کنند مشکل بزرگ تری هستند. بیماری هایی مانند ویروس سلول ملکه سیاه و ویروس بال تغییر شکل یافته ، هر دو می توانند کندو را از بین ببرند.

زنبورهای روسی چگونه در برابر کنه های واروآ مقاومت می کنند؟
زنبورهای روسی نسبت به زنبورهای ایتالیایی نسبت به واروآ تهاجمی‌تر هستند. برخی از راه‌هایی که آنها این کنه را از بین می‌برند عبارتند از تنظیم تولید مثل، نظافت و بهداشت.

در زمان کمبود گرده و شهد در تابستان، کندو به شدت تولید مثل خود را کاهش می دهد. این بر توانایی کنه واروآ برای تولید مثل تأثیر می گذارد. همچنین همه کنه‌ها را در معرض حجره های باز کندو قرار می‌دهد، زیرا آنها سلول‌های مولد سرپوشیده برای پنهان شدن ندارند.

رفتار نظافتی و حساس به واروآ (VSG) : زنبورهای عسل روسی با گاز گرفتن کنه ها به طور فعال خود را درمان می کنند. این رفتار نظافتی ممکن است انگل ها را بکشد یا به شدت به آنها آسیب برساند. مطالعات نشان داده اند که نظافت می تواند هجوم واروآ را کاهش دهد و شانس کلنی را برای زمستان گذرانی موفق افزایش دهد.

رفتار بهداشت و حساس به واروآ (VSH) : هنگامی که زنبورهای کارگر کنه های ماده را در نوزادان خود تشخیص می دهند، سلول ها را باز می کنند و کنه های در حال رشد را بیرون می اندازند. در حالی که این موضوع به طور موقت رشد کندو را متوقف می کند، روشی بسیار موثر برای از بین بردن این انگل ها نیز می باشد.

چالش های استفاده از زنبورهای روسی
زنبورهای عسل روسی به سرعت به نشانه های محیطی مانند مقدار شهد و گرده موجود پاسخ می دهند. هنگامی که منابع غذایی فراوان باشد، کلنی به سرعت ذخایر خود را بالا می برد. بدون مدیریت صحیح  ، احتمال بچه دهی یک احتمال قوی است. زنبورداران باید اطمینان حاصل کنند که ملکه فضایی برای گسترش لانه زاد و ولد و شانه کافی برای تخم گذاری دارد.

یکی دیگر از چالش‌های کار با زنبورهای عسل روسی، هنگامی است که کندو به ملکه جدید نیاز دارد. معرفی ملکه به آنها سخت تر است و پذیرش آنها توسط زنبورهای دیگر طول می کشد. تخمگذاری ملکه ممکن است تا 16 روز طول بکشد که بسیار کندتر از زنبورهای ایتالیایی است.

حقایق سریع در مورد زنبورهای عسل روسی
زنبورهای عسل روسی معمولاً یک زنبور خاکستری یا قهوه ای تیره با نوارهای زرد کم رنگ هستند.

    وزارت کشاورزی ایالات متحده در سال 1997 زنبورهای روسی را به عنوان بخشی از یک برنامه اصلاح نژادی برای مقابله با هجوم کنه ها وارد کرد.
    هیبریدهای ژنتیکی با جفت گیری ملکه های روسی با زنبورهایی از نژادهای دیگر ایجاد شده اند.
    زنبورداران معتبر در ایالات متحده ، زنبورهای عسل اصیل روسی را پرورش می دهند. زنبورها از نظر ژنتیکی برای افزایش تولید عسل و مقاومت کنه واروآ مورد آزمایش قرار می گیرند.
    در حالی که زنبورهای عسل روسی دارای ویژگی های تهاجمی هستند، اما همیشه از نیش خود در دفاع استفاده نمی کنند. آنها همچنین با فشار دادن سر خود در برابر تهدیدات احتمالی از کندو محافظت می کنند.
   زنبورهای روسی از سال 2000 در ایالات متحده برای خرید در دسترس بوده اند.

آیا می توانم یک ملکه روسی را به کلنی ایتالیا معرفی کنم؟
در حالی که می توان یک ملکه روسی را با کندوی ایتالیایی معرفی کرد، اما می تواند کار دشواری باشد. آنها فرمون های مختلفی تولید می کنند که بقیه کلنی ها باید به آن عادت کنند. این مراحل را دنبال کنید تا یک ملکه روسی را با کندو آشنا کنید.

    از یک صفحه برای تقسیم کلنی به دو نیم استفاده کنید.
    یک ملکه روسی در قفس را با نیمه بالایی زنبورها قرار دهید در حالی که ملکه فعلی را در قسمت پایینی بگذارید.

    7 تا 10 روز فرصت دهید و سپس ملکه روسیه را از قفس رها کنید.
   صبر کنید تا ملکه جدید در کندو پذیرفته شود و قبل از کشتن ملکه قدیمی به مدت یک ماه تخم بگذارد.
    صفحات را بردارید تا دو نیمه کلنی دوباره به هم متصل شوند.

معرفی یک ملکه جدید روسی به یک کلنی از زنبورهای عسل روسی نباید به یک دوره سازگاری 4 هفته ای نیاز داشته باشد. معمولاً فقط چند روز طول می کشد تا کندو فرمون ملکه  خود را بپذیرد.

تفاوت بین زنبورهای روسی و ایتالیایی چیست؟
زنبورهای روسی و ایتالیایی هر دو نژادهای عالی برای زنبورداری هستند. زنبورهای ایتالیایی اغلب تهاجمی کمتری دارند و در فصول گرم سال به طور مداوم عسل تولید می کنند. زنبورهای روسی در برابر آفاتی مانند کنه های نای یا واروآ مقاوم تر هستند و با زمستان های سرد بهتر مقابله می کنند. آنها فقط زمانی بچه های خود را پرورش می دهند که گرده در دسترس باشد.

زنبورهای روسی در مقابل زنبورهای کارنیولا چه تفاوتی دارند؟
زنبورهای عسل کارنیولان و روسی هر دو برای زمستان گذرانی در آب و هوای سرد عالی هستند و هیچ کدام برای آب و هواهایی که زمستان های معتدل دارند مناسب نیستند. زنبورهای روسی تهاجمی تر هستند و مقاومت بهتری نسبت به کنه دارند. زنبورهای عسل کارنیولان معمولاً تولیدکنندگان بهتری هستند و برای جلوگیری از بچه دهی نیاز به مدیریت عملی کمتری دارند.

زنبورهای روسی چگونه با زنبورهای ساسکاتراز مقایسه می شوند؟
زنبورهای عسل روسی و ساسکاتراز هر دو به خوبی زمستان‌گذرانی می‌کنند، مقاومت خوبی در برابر کنه‌ها دارند و تولیدکنندگان عالی عسل هستند. زنبورهای روسی یک سویه خالص هستند که منشا آن روسیه است در حالی که زنبورهای ساسکاتراز ترکیبی هستند که در ساسکاچوان، کانادایی بوجود آمده اند.

محاسن
مقاومت خوبی در برابر کنه های واروآ، کنه های تراشه و سایر آفات رایج دیگر.

    یک نژاد محبوب که خرید آن در ایالات متحده راحت است.
    برای زمستان گذرانی در آب و هوای سرد عالی است.
    زنبورهای مولد که برای تولید عسل مفید هستند.

معایب   
اغلب در آب و هوایی که زمستان های سردی ندارند، مناسب نیست.

   تهاجمی تر از زنبورهای کارنیولایی و قفقازی .
  اگر در دوره های گرده و شهد اضافی به خوبی مدیریت نشوند، احتمالاً بچه دهی می کنند.
نیاز به مدیریت بیشتر دارد و بازدید مداوم وقت گیر است.

جمع بندی
زنبورهای عسل روسی ارزش استفاده در کندو را دارد. آنها در مناطقی که زمستان های سرد دارند بهترین عملکرد را خواهند داشت. زمستان گذرانی و توانایی آنها در مقابله با آفات ،بزرگترین نقطه قوت آنهاست.به خاطر داشته باشید که این نژاد از بیماری مصون نیست. بنابراین حتی اگر کنه‌های واروآ را کنترل هم بکنند، باز هم تعداد کمی از کنه ها ممکن است زنبورها را همچنان به ویروس‌ها مبتلا کنند.مدیریت کندوی زنبورهای عسل روسی برای یک زنبوردار ، نیازمند یک رویکرد عملی است. در بازرسی ها باید به علائم بیماری توجه زیادی بشود. برای کاهش بچه دهی، وقتی گرده در دسترس است، به دقت مراقب ازدیاد جمعیت کندو باشید.

مدیریت سایت : لازم به ذکر میداند وقتی صحبت از خصوصیات نژادها مطرح میشود ، منظور خصوصیات لاین های خالصی است که ملکه آنها در محط های ایزوله جفت خورده یا به روش مصنوعی تلقیح شده باشند و جفت های طبیعی در محیط های غیر ایزوله میتوانند تصورات متفاوتی را نسبت به آنچه آورده شده از خود نشان دهند.